بازاریابی ورزشی
نگین احمدی؛ میرحسن سیدعامری
چکیده
هدف از تحقیق حاضر؛ طراحی الگوی شاخصهای برانگیزاننده هزینهکرد ورزشی (زمان و پول) در بین شهروندان ارومیه بود. روش پژوهش حاضرکیفی بوده که براساس نظریه دادهبنیاد با رویکرد استراوس و کوربین به طراحی مدل پارادایمی تحقیق پرداخته است. جامعه آماری تحقیق تحقیق 156 نفر از اساتید هیئت علمی رشته علوم ورزشی در دانشگاههای دولتی، آزاد و پیام ...
بیشتر
هدف از تحقیق حاضر؛ طراحی الگوی شاخصهای برانگیزاننده هزینهکرد ورزشی (زمان و پول) در بین شهروندان ارومیه بود. روش پژوهش حاضرکیفی بوده که براساس نظریه دادهبنیاد با رویکرد استراوس و کوربین به طراحی مدل پارادایمی تحقیق پرداخته است. جامعه آماری تحقیق تحقیق 156 نفر از اساتید هیئت علمی رشته علوم ورزشی در دانشگاههای دولتی، آزاد و پیام نور، همچنین؛ مدیران، معاونین، کارشناسان و متخصصان صاحبنظر در زمینه تحقیق در اداره کل ورزش و جوانان و نیز اداره کل آموزش و پرورش، کارشناسان مطلع در اداره ورزش و جوانان و نهایتاً معلمان تربیتبدنی متخصص و مجرب در خصوص موضوع پژوهش در شهرستان ارومیه بودند. نمونه آماری 28 نفر براساس روش نمونهگیری گلولهبرفی برآورد شد. تجزیهوتحلیل دادههای آماری نیز بهشکل اعتبارسنجی بوده است. خروجی پژوهش مدل پارادایمی شاخصهای برانگیزاننده هزینهکرد ورزشی بود که از شرایط علی، پدیده محوری، شرایط مداخلهگر و زمینهای، راهبردها و پیامدها تشکیل شده است. موارد ذکرشده از کدهایی در مرحلة اول کدگذاری باز در چند مفهوم نظیر: عوامل درونفردی( ذهنی-نگرشی، بهداشتی-سلامتی، شناختی-دانشی و برنامهریزی-هدفگذاری)، عوامل تعاملی ( فرهنگی-اجتماعی و رسانه و تبلیغات) و عوامل سازمانی ( اقتصادی، امکانات و تجهیزات و نهایتاً حقوقی-قانونی) بهدست آمد. همچنین در مرحلة دوم کدگذاری نیز کدگذاری محوری با مقولة محوری عوامل هزینهکرد ورزشی بررسی شد. در پایان مشخص شد که نتیجه اجرای راهبردهای مؤثر تحقیق حاضر در سه سطح توانمندسازی فردی، تعاملی و سازمانی، باعث: گسترش سلامتی، ایجاد سبک زندگی فعال و سالم، بازگشت سرمایه و کاهش هزینه درمان و نهایتاً توسعه مشارکت ورزشی شهروندان میشود.
لعیا هاتفی افشار؛ میرحسن سیدعامری
چکیده
تحقیق حاضر با هدف، طراحی الگوی فرآیند مدیریت امنیت رویدادهای ورزشی انجام شده است. جامعه آماری تحقیق حاضر را اعضای هیئت علمی رشته مدیریت ورزشی، مدیران اجرائی، کارشناسان ورزش اداره کل وزارت ورزش و جوانان، رؤسا و کارشناسان هیئت ها و کلیه برگزارکنندگان سابق و فعلی رویدادهای ورزشی در استان آذربایجان غربی در رشتههای مختلف ورزشی تشکیل ...
بیشتر
تحقیق حاضر با هدف، طراحی الگوی فرآیند مدیریت امنیت رویدادهای ورزشی انجام شده است. جامعه آماری تحقیق حاضر را اعضای هیئت علمی رشته مدیریت ورزشی، مدیران اجرائی، کارشناسان ورزش اداره کل وزارت ورزش و جوانان، رؤسا و کارشناسان هیئت ها و کلیه برگزارکنندگان سابق و فعلی رویدادهای ورزشی در استان آذربایجان غربی در رشتههای مختلف ورزشی تشکیل دادند. حجم جامعه آماری 196 نفر بود که حجم نمونه تحقیق با استفاده از روش تمام شمار 196 نفر انتخاب شد. جهت گردآوری اطلاعات، از پرسشنامه محقق ساخته 57 گویهای فرآیند مدیریت امنیت رویدادهای ورزشی استفاده شد. برای سنجش روایی از روایی همگرا و روایی واگرا از طریق نرمافزار بهره گرفته شد و بهمنظور اندازهگیری پایایی، از روش آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی استفاده شد. در این تحقیق تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از نرم افزار spss و pls مورد بررسی قرار گرفت. نتایج این پژوهش نشان داد که 5 معیار مدیریت و برنامهریزی، فناوری، تعامل و ارتباطات سازمانی، صلاحیتها و اعتبارنامه پرسنل و طراحی و ساخت استادیوم به عنوان متغیرهای موثر در مدیریت امنیت قبل از برگزاری رویدادهای ورزشی شناسایی شدند. در ارتباط با مدیریت امنیت حین برگزاری رویدادهای ورزشی، 2 عامل مدیریت بحران و فرماندهی و کنترل، همچنین 3 عامل ثبت و نگهداری اطلاعات، بررسی و تحلیل و امنیت نیروی انسانی، به عنوان متغیرهای موثر در مدیریت امنیت حین برگزاری رویدادهای ورزشی شناسایی شدند. در ارتباط با عاملهای شناسایی شده، عامل "بررسی و تحلیل" بیشترین تأثیر را داشت.
عزت الله جمشیدی؛ میرحسن سیدعامری؛ همایون عباسی
چکیده
هدف از انجام این تحقیق، اثر حکمرانی سازمانی بر رفتار نوآورانه کارشناسان وزارت ورزش و جوانان ایران با نقش تعدیل کنندگی اعتماد سازمانی می باشد. روش تحقیق توصیفی- پیمایشی و از نظر هدف کاربردی است. جامعه آماری شامل تمامی کارشناسان وزارت ورزش و جوانان(400 نفر) بودند که از طریق نمونه گیری تصادفی- طبقه ای متناسب، 230 نفر به عنوان نمونه انتخاب ...
بیشتر
هدف از انجام این تحقیق، اثر حکمرانی سازمانی بر رفتار نوآورانه کارشناسان وزارت ورزش و جوانان ایران با نقش تعدیل کنندگی اعتماد سازمانی می باشد. روش تحقیق توصیفی- پیمایشی و از نظر هدف کاربردی است. جامعه آماری شامل تمامی کارشناسان وزارت ورزش و جوانان(400 نفر) بودند که از طریق نمونه گیری تصادفی- طبقه ای متناسب، 230 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. جهت گردآوری داده ها از سه پرسشنامه استاندارد رفتار نوآورانه (اسکات و بروس، 1994) ، حکمرانی سازمانی (حاتمله، 2017) و اعتماد سازمانی (پالیسز کیوسز، 2010) استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها ، از مدل معادلات ساختاری و تحلیل مسیر به وسیله نرم افزار ایموس نسخه 24 استفاده گردید. نتایج تحقیق نشان داد ، بین حکمرانی سازمانی با رفتار نوآورانه رابطه مثبتی وجود دارد. همچنین نقش متغیر تعدیل گر اعتماد سازمانی در رابطه بین ابعاد حکمرانی سازمانی و رفتار نوآورانه مورد تائید است. بنابراین مدیران سازمان های ورزشی در کنار اقدامات لازم برای بهبود شاخص های حکمرانی سازمانی، باید تلاش کنند با ایجاد تغییر در ساختارها، فرآیندها، فرهنگ، تکنولوژی و استراتژی های خود، اعتماد را در فضای سازمانی تقویت و زمینه اعتماد ذی نفعان به سازمان را فراهم سازند، تا باعث بروز رفتار نوآورانه کارکنان شوند.
میرحسن سیدعامری؛ محمد امرایی
چکیده
هدف پژوهش حاضر بررسی وضعیت موجود بالندگی اعضای هیأت علمی دانشکدههای تربیتبدنی و علومورزشی سراسر کشور است. این تحقیق از نوع تحقیقات غیرآزمایشی و به روش توصیفی- پیمایشی میباشد. جامعۀ آماری تحقیق، کلیۀ اعضای هیأت علمی تمامی گروههای دانشکدههای تربیتبدنی و علومورزشی سراسر کشور در سال تحصیلی 96-95 بود. حجم نمونۀ آماری ...
بیشتر
هدف پژوهش حاضر بررسی وضعیت موجود بالندگی اعضای هیأت علمی دانشکدههای تربیتبدنی و علومورزشی سراسر کشور است. این تحقیق از نوع تحقیقات غیرآزمایشی و به روش توصیفی- پیمایشی میباشد. جامعۀ آماری تحقیق، کلیۀ اعضای هیأت علمی تمامی گروههای دانشکدههای تربیتبدنی و علومورزشی سراسر کشور در سال تحصیلی 96-95 بود. حجم نمونۀ آماری با استفاده از فرمول کوکران برابر با 161 نفر برآورد شد. روش نمونهگیری، احتمالی پیچیده از نوع تصادفی بود. ابزار گردآوری اطلاعات، پرسشنامۀ استاندارد شناسایی مؤلفههای بالندگی اعضای هیأت علمی اجتهادی و همکاران (1390)، در 5 بعد و 41 گویه بود. تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از نرمافزار SPSS21، Excel، و AMOS برای آمار توصیفی و استنباطی بهعمل آمد. سطح معنیداری برای تمامی تجزیه و تحلیلها 05/0p < در نظر گرفته شد. نتایج نشان داد، هر پنج مؤلفه به عنوان مؤلفههای اصلی تشکیلدهندۀ بالندگی اعضای هیأت علمی دانشکدههای تربیت بدنی و علومورزشی هستند و در وضعیت موجود بالندگی آموزشی، سازمانی، فردی و اخلاقی بطور معنیداری بالاتر از حد متوسط میباشد، ولی میزان وضعیت موجود بالندگی پژوهشی در حد متوسط است. بهنظر میرسد، باید در برنامههای بهسازی اعضای هیأت علمی، به بهسازی پژوهشی توجه ویژهای شود.
بهزاد احدی؛ میرحسن سیدعامری؛ گلاله رسول آذر
چکیده
هدف از تحقیق حاضر بررسی چشمانداز مؤلفههای جامعهپذیری سازمانی براساس تبیین ویژگیهای رهبری خدمتگزار در کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان غربی بود. روش تحقیق مورد استفاده توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه و نمونه آماری شامل کلیه کارکنان ادارات کل ورزش و جوانان استان آذربایجان غربی بود (65 نفر). برای جمعآوری دادهها ...
بیشتر
هدف از تحقیق حاضر بررسی چشمانداز مؤلفههای جامعهپذیری سازمانی براساس تبیین ویژگیهای رهبری خدمتگزار در کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان غربی بود. روش تحقیق مورد استفاده توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه و نمونه آماری شامل کلیه کارکنان ادارات کل ورزش و جوانان استان آذربایجان غربی بود (65 نفر). برای جمعآوری دادهها از پرسشنامه روا و پایای رهبری خدمتگزار (97/0=α) و جامعهپذیری سازمانی (91/0=α) استفاده شد. دادههای تحقیق با توجه به نرمال بودن دادهها با استفاده از آزمون همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چندگانه تحلیل شدند. نتایج همبستگی نشان داد که بین ویژگیهای رهبری خدمتگزار و مؤلفههای جامعهپذیری سازمانی همبستگی مثبت و معنیداری وجود دارد. همچنین تحلیل رگرسیون چندگانه مشخص کرد که برخی از زیر مقیاسهای رهبری خدمتگزار میتوانند مؤلفههای جامعهپذیری سازمانی را بهطور مثبت و معنیداری پیشبینی کنند (05/0P<). براساس نتایج بهدست آمده به مدیران و کارگزاران ادارات ورزش و جوانان و سازمانهای ورزشی نوپا، با نیروهای انسانی جدید پیشنهاد میشود که جهت بهبود جامعهپذیری سازمانی بهمنظور درک نقشهای خود و سازمان، از طریق ایجاد ویژگیهای یک رهبر خدمتگزار در خود اقدام کنند.
فرشاد کلهر؛ میرحسن سیدعامری؛ ابوالفضل عزیزی قرامحمدی
دوره 5، شماره 2 ، آبان 1395، ، صفحه 37-46
چکیده
تحقیق حاضر در پی یافتن رابطه بین مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) با بهره وری در باشگاههای ورزشی شهر قزوین میباشد. این تحقیق در زمرهی تحقیقات همبستگی قرار میگیرد و جامعهی آماری آن شامل کلیه باشگاههای ورزشی شهر قزوین اعم از خصوصی و دولتی بود، که شامل 110 باشگاه بود که به دلیل محدود بودن افراد جامعه و نظر اساتید کل افراد جامعه به عنوان ...
بیشتر
تحقیق حاضر در پی یافتن رابطه بین مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) با بهره وری در باشگاههای ورزشی شهر قزوین میباشد. این تحقیق در زمرهی تحقیقات همبستگی قرار میگیرد و جامعهی آماری آن شامل کلیه باشگاههای ورزشی شهر قزوین اعم از خصوصی و دولتی بود، که شامل 110 باشگاه بود که به دلیل محدود بودن افراد جامعه و نظر اساتید کل افراد جامعه به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. در این پژوهش برای گردآوری اطلاعات مورد نیاز از دو پرسشنامهی مدیریت ارتباط با مشتری و بهره وری استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل دادهها از نرم افزار 17spss استفاد شد و آزمونهای آماری مورد استفاده در این تحقیق علاوه بر آزمونهای توصیفی، ضریب همبستگی پیرسون و آزمون رگرسیون چند متغیره به روش گام به گام بود. نتایج آزمون ضریب همبستگی در مورد دو متغیر مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) و بهره وری و همچنین در مورد ابعاد مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) و بهره وری، وجود رابطهی معنادار بین آنها را تأیید کرد (479/0r= و 018/0P=). همچنین با استفاده از آزمون رگرسیون چند متغیره به روش گام به گام مشخص شد سهم ابعاد مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) در پیش بینی و تغییرات بهره وری باشگاههای ورزشی حدود 34% بود (11/47F=، 01/0 a=، 001/0p=). با توجه به نتایج تحقیق فوق می توان گفت باشگاه های ورزشی که از نظر مدیریت ارتباط با مشتری در سطح بالاتری بودند، از بهره وری بالاتری برخوردار بودند.
فریبرز فتحی؛ محمد امین صیادی؛ میرحسن سید عامری
دوره 4، شماره 2 ، آذر 1394، ، صفحه 63-74
چکیده
هدف این تحقیق نیاز سنجی شهروندان ارومیهای به ورزش همگانی بود. روش پژوهش، توصیفی- پیمایشی و میدانی انجام گرفت. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه شهروندان بالای 20 سال شهر ارومیه که حداقل دارای مدرک دیپلم بودند که بر اساس جدول مورگان 368 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ابزار جمع آورى دادهها، پرسشنامهى نیازسنجی شهروندان در زمینه ورزشهای ...
بیشتر
هدف این تحقیق نیاز سنجی شهروندان ارومیهای به ورزش همگانی بود. روش پژوهش، توصیفی- پیمایشی و میدانی انجام گرفت. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه شهروندان بالای 20 سال شهر ارومیه که حداقل دارای مدرک دیپلم بودند که بر اساس جدول مورگان 368 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ابزار جمع آورى دادهها، پرسشنامهى نیازسنجی شهروندان در زمینه ورزشهای همگانی مجید حیدری چروده (1390) در 38 مورد شامل 5 عنوان شامل فضای ورزشی- تجهیزات ورزشی- فرهنگی و اجتماعی- بهداشت، سلامت و اقتصاد ورزش قرار گرفته است با پایایی 83/0 =α بود. دادهها نیز به وسیله آزمونهای تی تک نمونهای، تحلیل وایانس و فریدمن در سطح معنیداری (p