با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن مدیریت ورزشی ایران

بازاریابی ورزشی
آینده پژوهی سناریوهای پیش روی ورزش سوارکاری در افق 1410 با رویکرد سناریونویسی

زینب السادات سیدعبداللهی؛ علی محمد صفانیا؛ سید صلاح الدین نقشبندی؛ محسن باقریان فرح آبادی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 03 تیر 1403

https://doi.org/10.30473/arsm.2024.71164.3882

چکیده
  هدف این مطالعه آینده‌‌پژوهی سناریوهای پیش‌‌روی ورزش سوارکاری در افق 1410 با رویکرد سناریونویسی بود. این پژوهش از منظر شیوه گردآوری داده‌ها کیفی- کمی و از منظر استراتژی از نوع آینده‌‌پژوهی است. مشارکت‌‌کنندگان این پژوهش را صاحب‌‌نظران حوزه ورزش اسب سوارکاری تشکیل می‌‌دادند. در بخش کیفی روش نمونه گیری هدفمند بود و براساس اشباع ...  بیشتر

آموزش ورزش
ارزیابی و تدوین نورم آمادگی جسمانی دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان (پردیس نسیبه تهران)

علی محمدی؛ مهدیه آیرم؛ مرجان نامجو؛ مراد حسینی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 04 مرداد 1403

https://doi.org/10.30473/arsm.2024.67841.3769

چکیده
  پژوهش حاضر باهدف ارزیابی و تدوین نورم آمادگی جسمانی دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان پردیس نسیبه تهران انجام گرفت. روش پژوهش، کاربردی از نوع توصیفی و جامعه آماری کلیه دانشجو معلمان رشته علوم تربیتی بود که از بین آن‌ها 325 دانشجو معلم دختر که واحد درسی تربیت‌بدنی عمومی 1 را اخذ کرده بودند به روش نمونه‌گیری تمام شماری انتخاب شدند. داده‌ها ...  بیشتر

بازاریابی ورزشی
بررسی نقش عوامل فرهنگی - اجتماعی بر بازاریابی تجربی و قصد خرید ورزشکاران

سیدجلیل میریوسفی؛ احمد نژادسجادی؛ یاسر زارکویی پور

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 04 مرداد 1403

https://doi.org/10.30473/arsm.2024.68463.3783

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر بررسی نقش عوامل فرهنگی- اجتماعی بر بازاریابی تجربی و قصد خرید ورزشکاران حرفه ای استان کرمان بود. این پژوهش، از نوع توصیفی _ همبستگی است که به شکل میدانی انجام شده است . جامعه آماری پژوهش حاضر را کلیه ورزشکاران حرفه ای استان کرمان تشکیل دادند(حدود300) که از بین آنها 169نفر به روش تصادفی خوشه ای به عنوان نمونه انتخاب شدند. ...  بیشتر

بازاریابی ورزشی
طراحی مدل نقل و انتقالات بازیکنان لیگ برتر فوتبال ایران

سید صلاح الدین نقشبندی؛ علی دهقانی؛ پری وش نوروزی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 04 مرداد 1403

https://doi.org/10.30473/arsm.2024.66747.3744

چکیده
  هدف اصلی پژوهش حاضر تحلیل تبیین مدل نقل و انتقالات بازیکنان لیگ برتر فوتبال ایران بود.پژوهش از لحاظ هدف کاربردی، از نظر روش شناسی کیفی با استفاده از نظریه داده بنیاد می‌باشد. جامعه آماری این پژوهش را اسناد منتشر شده پیرامون مبحث نقل و انتقالات بازیکنان لیگ برتر فوتبال ایران و 15 نفر از صاحب‌نظران تشکیل دادند. برای انتخاب نمونه از نمونه‌گیری ...  بیشتر

بازاریابی ورزشی
طراحی الگوی شاخص‌های برانگیزاننده هزینه‌کرد ورزشی (زمان و پول) در بین شهروندان

نگین احمدی؛ میرحسن سیدعامری

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 03 شهریور 1403

https://doi.org/10.30473/arsm.2024.67079.3755

چکیده
  هدف از تحقیق حاضر؛ طراحی الگوی شاخص‌های برانگیزاننده هزینه‌کرد ورزشی (زمان و پول) در بین شهروندان ارومیه بود. روش پژوهش حاضرکیفی بوده که براساس نظریه داده‌بنیاد با رویکرد استراوس و کوربین به طراحی مدل پارادایمی تحقیق پرداخته است. جامعه آماری تحقیق تحقیق 156 نفر از اساتید هیئت علمی رشته علوم ورزشی در دانشگاه‌های دولتی، آزاد و پیام ...  بیشتر

حفاظت از ورزشکاران ملی: استراتژی‎ها، راهکارها و فرآیندها

نازنین راسخ؛ محمد پورکیانی؛ سعید جعفری؛ عابد محمودیان؛ صلاح دستوم

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 03 شهریور 1403

https://doi.org/10.30473/arsm.2024.67564.3762

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر، شناسایی استراتژی‎ها، راهکارها و فرآیندهای حفاظت ورزشکاران ملی بود. روش تحقیق حاضر از نوع تحقیقات کیفی و به‌صورت تحلیل مضمون بوده و جامعه آماری شامل خبرگان (مسئولان کمیته ملی المپیک، مدیران فدراسیون، پژوهشگران دانشگاهی، فعالان رسانه، ورزشکاران و مربیان تیم‎های ملی) هستند. روش نمونه‌گیری به‌صورت هدفمند بوده ...  بیشتر

بازاریابی ورزشی
تدوین الگوی کاربست فن آوری دفترکل توزیع شده در مدیریت باشگاه های ورزشی حرفه ای ایران

ساره اسمعیلی؛ حمید قاسمی؛ ابوالفضل فراهانی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 03 شهریور 1403

https://doi.org/10.30473/arsm.2024.65516.3751

چکیده
  امروزه لزوم استفاده از فناوری های روز دنیا در کسب و کار خود، یکی از الزامات سازمان ها برای عقب نماندن از عرصه رقابت است. پژوهش حاضر با هدف، تدوین الگوی کاربست فناوری دفترکل توزیع شده (DLT) در مدیریت باشگاه های ورزشی حرفه ای ایران صورت گرفت. روش انجام پژوهش، آمیخته با استفاده از دو روش کیفی متوالی گراندد تئوری (با رویکرد گلیزری) و دلفی ...  بیشتر

بازاریابی ورزشی
طراحی الگوی توسعه ارزش ویژه برند کسب و کارهای ورزشی از طریق بازی وارسازی

حسین فریدنیا؛ محمد حسین قربانی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 03 شهریور 1403

https://doi.org/10.30473/arsm.2024.66649.3740

چکیده
  هدف از تحقیق حاضر، طراحی الگوی توسعه ارزش ویژه برند کسب و کارهای ورزشی از طریق بازی وارسازی می باشد. این پژوهش از نوع مطالعات کیفی است که با استفاده از تکنیک نظریۀ برخاسته از داده‌ها انجام گرفـت. جامعـۀ پـژوهش شامل تمامی صاحبان کسب و کارهای ورزشی و نخبگـان حیطه بازی وارسازی بود که تعداد 15 نفر از آن‌ها به روش نمونـه گیـری گلوله برفی ...  بیشتر

آموزش ورزش
شناسایی و اولویت‌بندی عوامل موثر بر گرایش ورزشکاران تیم‌های ملی به ورزش قهرمانی در دوران کودکی

مجید پوررضایی؛ احسان اسداللهی؛ صدیقه سعیدی مهر؛ ویدا دوست خواه

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 03 مهر 1403

https://doi.org/10.30473/arsm.2024.68896.3795

چکیده
  فدراسیون‌های ورزشی همواره به دنبال توسعه رشته خود، جذب و مدیریت استعدادهای ورزشی هستند. هدف از پژوهش حاضر شناسایی عوامل موثر بر گرایش ورزشکاران تیم‌های ملی به ورزش قهرمانی در دوران کودکی بود. روش پژوهش از نظر ماهیت و هدف، کاربردی و از منظر روش تحلیل، توصیفی و اکتشافی بود که داده‌ها به صورت میدانی جمع‌آوری شد. جامعه‌آماری شامل کلیه ...  بیشتر

کارآفرینی ورزشی
تدوین مدل ارزیابی عملکرد برنامه های ورزشی مراکز استانی صدا و سیما طبق نظام بازخورد 720 درجه

حسین صفدری؛ حسین پیمانی زاد؛ حسن فهیم دوین؛ محمد رضا اسماعیل زاده قندهاری

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 10 مهر 1403

https://doi.org/10.30473/arsm.2024.68773.3791

چکیده
  هدف پژوهش حاضر تدوین مدل ارزیابی عملکرد برنامه های ورزشی مراکز استانی صدا و سیما بر اساس نظام بازخورد 720 درجه می‌باشد. این تحقیق در دو حالت لایه بیرونی و لایه درونی جامعه انجام شد. جامعه آماری در لایه داخلی همکاران، مدیر، زیردستان و مشتریان داخلی و در لایه خارجی ذی نفعان، عرضه کنندگان، خانواده و مشتریان خارجی بود. ابتدا به منظور شناسایی ...  بیشتر

بازاریابی ورزشی
شناسایی پیامدهای استفاده از ظرفیت خیرین در توسعه زیرساخت‌های ورزش کشور

حسین کردلو؛ عباس نقی زاده باقی؛ فرزاد نوبخت؛ مهرداد محرم زاده

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 14 مهر 1403

https://doi.org/10.30473/arsm.2024.70550.3862

چکیده
  توسعه زیرساخت‌های ورزش از اهمیت بالایی برخوردار است و می‌تواند به بهبود سلامت جامعه، ایجاد فرصت‌های شغلی و تأثیرگذاری در تحقق توسعه پایدار کمک کند. یکی از منابع مهم تأمین مالی توسعه زیرساخت‌ها، بهره‌گیری از ظرفیت خیرین و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است. هدف پژوهش حاضر شناسایی پیامدهای استفاده از ظرفیت خیرین در توسعه زیرساخت‌های ...  بیشتر

آموزش ورزش
شناسایی چالش‌ها و ارایه راهکارهای تاثیر گذار بر مدیریت سالمندان در مشارکت به ورزش و فعالیت بدنی

فرناز ترابی؛ محمد محمدی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 22 مهر 1403

https://doi.org/10.30473/arsm.2024.70108.3847

چکیده
  چکیده هدف از این پژوهش شناسایی چالش‌ها و ارایه راهکارهای تاثیر گذار بر مدیریت سالمندان در مشارکت به ورزش و فعالیت بدنی بود. پژ.هش حاضر از نوع کاربردی و اکتشافی بود. جامعه آماری در این پژوهش شامل پژوهشگران و صاحبنظران و متخصصین علوم ورزشی، پزشکان و مدیران مربوط به سازمانهای مربوط به حوزة سالمندی بودند. نمونه‌ها به‌صورت هدفمند برای ...  بیشتر

طراحی مدل راهبردی مدیریت دانش در سازمان‌های ورزشی: مورد مطالعه اداره کل ورزش و جوانان استان تهران

جواد شهلائی باقری

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 24 مهر 1403

https://doi.org/10.30473/arsm.2024.70441.3858

چکیده
  چکیده: از آنجایی که هدف پژوهش سنجش افکار، نگرش‌ها، باورها و برداشت‌های مسئولان سازمان ورزش و جوانان استان تهران است، مناسب‌ترین راه‌حل، مطالعه سیستماتیک ترکیبی مانند روش کیو است. هدف توصیفی- تبیینی با رویکرد کیفی- کمی انجام شده است. ابزار اولیه جمع آوری داده ها پرسشنامه کیو بود. شرکت کنندگان 56 نفر از اساتید دانشگاه و کارشناسان سازمانی ...  بیشتر

بازاریابی ورزشی
تدوین الگوی خدمات گردشگری تفریحی_ ورزشی در کلان شهر ها

محمد عطایی؛ مهدی سوادی؛ حمیدرضا سایبانی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 24 مهر 1403

https://doi.org/10.30473/arsm.2024.70690.3869

چکیده
  در این مطالعه به صنعت گردشگری فراتر از یک صنعت به مشابه پدیده‌ی پویایی جهانی و اجتماعی پرداخته شده که پیچیدگی‌های خاص خود را دارد. در چند سال آینده صنعت گردشگری از لحاظ درآمد در راًس صنایع موجود دنیا قرارخواهد داشت و بزرگ‌ترین بخش تجارت بین الملل را به خود اختصاص داده است. و صنعت توریسم بر تمام ابعاد مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، ...  بیشتر