عیسی اسکندری؛ مرتضی رضائی صوفی؛ لقمان کشاورز
چکیده
هدف از پژوهش حاضر، شناسایی موانع مدیریت استراتژیک در معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش ایران می باشد.از نظر هدف کاربردی و از منظر گردآوری اطلاعات از نوع کیفی و مصاحبه نیمه ساختار یافته می باشد. جامعه این پژوهش شامل کلیه مدیران، مشاوران حوزه ستادی و معاونین استانها در معاونت تربیت بدنی و سلامت بودند که از میان آنها 50 نفر براساس ...
بیشتر
هدف از پژوهش حاضر، شناسایی موانع مدیریت استراتژیک در معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش ایران می باشد.از نظر هدف کاربردی و از منظر گردآوری اطلاعات از نوع کیفی و مصاحبه نیمه ساختار یافته می باشد. جامعه این پژوهش شامل کلیه مدیران، مشاوران حوزه ستادی و معاونین استانها در معاونت تربیت بدنی و سلامت بودند که از میان آنها 50 نفر براساس تجارب کاری، مقالات چاپ شده، تالیف کتب مرتبط و حوزه اجراییشان که مرتبط با با پژوهش حاضر بودند انتخاب شدند و روش نمونه گیری نظری و به صورت هدفمند بود. برای تحلیل اطلاعات بدست آمده در مصاحبهها، از روش کدگذاری باز و محوری و انتخابی استفاده شد. نتایج نشان داد که موانع مدیریت استراتژیک در این معاونت شامل 3 مقوله کلی و 9 مولفه که عبارتند از ایدئولوژی سازمانی( موانع آموزشی، موانع ساختاری، موانع طراحی و برنامه ریزی و موانع اخلاق حرفه ای)، عوامل برون سازمانی( موانع حقوقی و قانونی و موانع محیطی) و منابع سازمانی که شامل( موانع اطلاعاتی، موانع انسانی و موانع مالی) می باشند. و از ویژگیهای این پژوهش یافتن موانع جدید نسبت به سایر پژوهشهاست. معاونت تربیت بدنی و سلامت با استفاده از ظرفیتهای رسانه ملی، جذب حامیان مالی، تصمیمگیری مشارکتی در اجرا و نظارت مستمر می تواند در رفع موانع مورد نظر اقدامات موثری انجام دهد.
محمد پورکیانی؛ محمدرضا برومند؛ علی افروزه؛ محمد صادق افروزه
چکیده
امروزه با رشد تعداد خدمات و همچنین افزایش دسترسی به اطلاعات و کانلهای توزیع، مشتریان نسبت به گذشته انعطاف بیشتری در تصمیمگیریهایشان پیدا کردهاند. با توجه به رقابت شدید در صنایع خدماتی از جمله باشگاههای بدنسازی و تناسب اندام، مدیران این باشگاهها نیاز دائمی به رویکردهای جدیدی برای جذب و حفظ مشتری در این حوزه دارند. لذا هدف ...
بیشتر
امروزه با رشد تعداد خدمات و همچنین افزایش دسترسی به اطلاعات و کانلهای توزیع، مشتریان نسبت به گذشته انعطاف بیشتری در تصمیمگیریهایشان پیدا کردهاند. با توجه به رقابت شدید در صنایع خدماتی از جمله باشگاههای بدنسازی و تناسب اندام، مدیران این باشگاهها نیاز دائمی به رویکردهای جدیدی برای جذب و حفظ مشتری در این حوزه دارند. لذا هدف این پژوهش تاثیر خلق تجربه از طریق محرکهای حسی در باشگاههای بدنسازی بر ارزش درک شده، قدرت برند و تبلیغات دهان به دهان مشتریان بود. پژوهش حاضر با توجه به هدف کاربردی و از نظر گردآوری دادهها جزو پژوهشهای توصیفی از نوع همبستگی است. حجم نمونه ۲۱۵ نفر از مشتریان باشگاههای بدنسازی لوکس شهر تهران به صورت هدفمند تعیین شدند. ابزار اصلی گردآوری دادهها، پرسشنامهی نیمه محقق-ساخته بود. در این پژوهش از پرسشنامههای محرکهای حسی (حسینی، پورکیانی، افروزه، ۱۳۹۶)، پرسشنامه تجربه (براکوس و همکاران،۲۰۰۹)، پرسشنامه ارزش درک شده (ویدمان و همکاران، ۲۰۱۸)، قدرت برند (وایمر و همکاران، ۲۰۱۲)، رضایت (چانگ و همکاران، ۲۰۰۵) و تبلیغات دهان به دهان (همگسن و نکست، ۲۰۰۷) به عنوان پرسشنامههای مرجع استفاده شد. در نهایت برای شناسایی اثر متغیرها بر یکدیگر از مدل سازی معادلات ساختاری در نرم افزار پی ال اس ۳ استفاده شد. نتایج نشان داد محرکهای حسی باعث خلق تجربه برند میشود و از این مسیر به ارزش درک شده مشتریان منجر میشود.
سید محمد کاشف؛ فاطمه عبدوی؛ علی جمالی قراخانلو
چکیده
چکیدههدف از این تحقیق تحلیل عاملی نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و تهدیدهای پایگاههای ورزش قهرمانی ایران می باشد. جامعه آماری پژوهش را مدیران و کارشناسان پایگاه های ورزش قهرمانی و اساتید دانشگاه و خبرگان ورزشی حدود 154 نفر تشکیل می دهند. برای نمونه پژوهش در بخش کیفی20 نفر بصورت هدفمند و در بخش کمی نیز 134 نفر بصورت کل شمار انتخاب شدند. روش گردآوری ...
بیشتر
چکیدههدف از این تحقیق تحلیل عاملی نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و تهدیدهای پایگاههای ورزش قهرمانی ایران می باشد. جامعه آماری پژوهش را مدیران و کارشناسان پایگاه های ورزش قهرمانی و اساتید دانشگاه و خبرگان ورزشی حدود 154 نفر تشکیل می دهند. برای نمونه پژوهش در بخش کیفی20 نفر بصورت هدفمند و در بخش کمی نیز 134 نفر بصورت کل شمار انتخاب شدند. روش گردآوری داده های این تحقیق بهصورت آمیخته می باشد. ابتدا به روش دلفی به شناسایی SWOTپایگاه های ورزش قهرمانی پرداخته شد و پرسشنامه ای محقق ساخته شامل 62 سؤال در زمینه نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و تهدیدهای پایگاههای ورزش قهرمانی کشور طراحی گردید. سپس روایی صوری آن توسط 5 تن از اساتید مدیریت ورزشی و متخصصین تأیید شد و برای بررسی روایی محتوا از ضریب نسبی روایی محتوا (CVR) استفاده گردید. همچنین به منظور تعیین پایایی از آزمون آلفای کرونباخ 88/0 استفاده گردید. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات جمع آوری شده در بخش کیفی از روش دلفی و در بخش کمی از روش های آماری توصیفی و استنباطی از جمله آزمون Tتک نمونهای و آزمون فریدمن و تحلیل عاملی تأییدی با کمک نرم افزارهای SPSS و AMOS استفاده شد. از مهمترین یافته های پژوهش می توان به امکانات و تجهیزات پایگاهها، نداشتن برنامه راهبردی، علاقمندی و استقبال جوانان نسبت به ورزش های قهرمانی، افزایش قیمت تجهیزات و وسایل مورد نیاز و هزینه نگهداری از آنها، تمرکز بر نتیجه گرایی به جای فرآیندگرایی اشاره نمود.
نفیسه فتاحیان؛ همایون عباسی؛ حسین عیدی
چکیده
هدف پژوهش حاضر تعیین نقش میانجی مدیریت دانش در رابطه بین فناوری اطلاعات و ارتباطات و فرهنگ سازمانی با یادگیری سازمانی در فدراسیونهای ورزشی ایران بود. روش پژوهش، توصیفی همبستگی و از نظر هدف، کاربردی بود. جامعه آماری پژوهش را تمامی رؤسا و کارشناسان فدراسیونهای ورزشی ایران در سال 1398 تشکیل دادند (750 = N)، که از طریق نمونهگیری تصادفی ...
بیشتر
هدف پژوهش حاضر تعیین نقش میانجی مدیریت دانش در رابطه بین فناوری اطلاعات و ارتباطات و فرهنگ سازمانی با یادگیری سازمانی در فدراسیونهای ورزشی ایران بود. روش پژوهش، توصیفی همبستگی و از نظر هدف، کاربردی بود. جامعه آماری پژوهش را تمامی رؤسا و کارشناسان فدراسیونهای ورزشی ایران در سال 1398 تشکیل دادند (750 = N)، که از طریق نمونهگیری تصادفی ساده 256 نفر، مطابق جدول مورگان، بهعنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار جمعآوری اطلاعات، پرسشنامههای استاندارد فناوری اطلاعات و ارتباطات هرناندز و همکاران (2011)، مدیریت دانش لاوسون (2003)، یادگیری سازمانی فام و اسوایرسزک (2006)، فرهنگ سازمانی کوئین و کامرون (2011) بود. جهت تجزیه و تحلیل دادهها از مدلیابی معادلات ساختاری، رویکرد واریانس محور با استفاده از نرمافزار پی ال اس استفاده شد. یافتهها نشان داد، بیشترین میزان اثر مربوط به تأثیر فرهنگ سازمانی بر مدیریت دانش بود. فرهنگ سازمانی تأثیر نسبتا بالایی بر یادگیری سازمانی داشت. فناوری اطلاعات و ارتباطات با شدت متوسطی بر یادگیری سازمانی و مدیریت دانش مؤثر بود. نقش میانجی مدیریت دانش در ارتباط بین فرهنگ سازمانی و یادگیری سازمانی تأیید شد ولی، نقش میانجی مدیریت دانش در ارتباط بین فناوری اطلاعات و ارتباطات با یادگیری سازمانی تأیید نشد. پیشنهاد میشود، در فدراسیونهای ورزشی ایران، با ارتقای فناوریهای اطلاعات و ارتباطات، ایجاد فرهنگ سازمانی مناسب و مدیریت صحیح دانش به افزایش و بهبود یادگیری سازمانی در سازمان کمک کرده و به این ترتیب فدراسیونها در جهت رشد یادگیری و مبدل شدن به سازمانی یادگیرنده و بهروز و همگام با دانش جهانی قدم بردارند.
مژگان قلعه نوی؛ سید صلاح الدین نقشبندی؛ محسن باقریان فرح آبادی
چکیده
هدف اصلی این پژوهش تاثیر میزان فعالیت بدنی بر رفتارهای اخلاقی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی: نقش میانجی میزان استفاده از شبکههای اجتماعی و نگرش فرد در مورد تصویر بدنی خود بود. پژوهش حاضر توصیفی- همبستگی، و از جمله پژوهشهای کاربردی است که به صورت میدانی انجام شد. جامعه آماری پژوهش حاضر را کلیه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهر تهران ...
بیشتر
هدف اصلی این پژوهش تاثیر میزان فعالیت بدنی بر رفتارهای اخلاقی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی: نقش میانجی میزان استفاده از شبکههای اجتماعی و نگرش فرد در مورد تصویر بدنی خود بود. پژوهش حاضر توصیفی- همبستگی، و از جمله پژوهشهای کاربردی است که به صورت میدانی انجام شد. جامعه آماری پژوهش حاضر را کلیه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهر تهران تشکیل دادند. به منظور برآورد حجم نمونه از جدول مورگان استفاده گردید و حجم نمونه تعداد 300 نفر برآورد شد. برای گردآوری دادهها از پرسشنامه محقق ساخته بهره گرفته شد روایی صوری و محتوایی پرسشنامه توسط صاحبنظران (15 نفر از اساتید مدیریت ورزشی) مورد تایید قرار گرفت. همچنین پایایی پرسشنامه با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ (فعالیت بدنی= 85/0، رفتارهای اخلاقی = 81/0، استفاده از شبکههای اجتماعی = 86/0 و نگرش فرد در مورد تصویر بدنی خود= 83/0) گزارش شد. همچنین روایی سازه اعتباریابی پرسشنامه از طریق تحلیل مؤلفههای اصلی با چرخش واریماکس انجام شد. تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از نرم افزارهای،Spss نسخه 25 و Amos نسخه 23 انجام گرفت. نتایج یافتهها بیانگر آن که بود که متغیر استفاده از شبکههای اجتماعی نمیتواند نقش واسطهای داشته باشد، همچنین نتایج نشان داد که متغیر نگرش فرد در مورد تصویر بدنی خود میتواند نقش واسطهای داشته باشد. میتوان از نتایج اینگونه نتیجه گرفت که اگر دانشجویان فعالیت-های منظم ورزشی داشته باشند نگرش آنها در مورد تصویر بدنی خود افزایش یافته و این امر موجب اعتماد به نفس بالای آنها میشود و دانشجویان رفتارهای اخلاقی مثبتی از خود بروز میدهند.
آمنه نیکویی؛ محمدرضا اسماعیلی شازندی؛ فریده اشرف گنجویی
چکیده
هدف اصلی این پژوهش شناسایی عوامل موثر کارآفرینی ورزشی درایران بود. نوع پژوهش، بنیادی و به شیوۀ کیفی بود. جامعه آماری شامل 16 نفر از صاحبنظران مختلف بودند. نمونهگیری با استفاده از روش نمونهگیری هدفمند و انجام شد. برای جمعآوری دادهها در این پژوهش ابتدا از مبانی نظری استفاده گردید و چون مباحث کافی نبود از مصاحبة نیمهساختاریافتهاستفاده ...
بیشتر
هدف اصلی این پژوهش شناسایی عوامل موثر کارآفرینی ورزشی درایران بود. نوع پژوهش، بنیادی و به شیوۀ کیفی بود. جامعه آماری شامل 16 نفر از صاحبنظران مختلف بودند. نمونهگیری با استفاده از روش نمونهگیری هدفمند و انجام شد. برای جمعآوری دادهها در این پژوهش ابتدا از مبانی نظری استفاده گردید و چون مباحث کافی نبود از مصاحبة نیمهساختاریافتهاستفاده شد. در این مطالعه جهت تجزیه و تحلیل یافتههای پژوهش از رویکردهای تحلیل کیفی که شامل کدگذاری باز، محوری و گزینشی میباشد، استفاده شد. نتایج کدگذاری باز بیانگر آن بود که 110 کد اولیه حاصل از تحلیل مصاحبهها و اسناد به دست آمده است. نتایج کد گذاری محوری بیانگر این بود که 15 مقوله از این کدگذاری به دست آمد. در نهایت یافتههای حاصل از کدگذاری گزینشی شامل 4 مفهوم (عوامل بازدارنده، عوامل تسهیلکننده، عوامل توسعهدهنده و پیامدها) بود. نتایج حاصل از کدگذاریها نشان داد که برنامه کارآفرینی ورزشی درایران بر مبنای عوامل مختلفی قرار دارد. لذا زمانی که مکانیسم اثر این عوامل بهدرستی شناسایی و تشخیص داده شوند میتوان شاهد رشد و بالندگی برنامه کارآفرینی ورزشی درایران بود. با توجه به این موارد میتوان آیندهای روشنی را برای برنامه کارآفرینی ورزشی درایران تصور کرد.از آنجایی که از دیدگاه متخصصان فقدان ارتباط میان دانشگاه-ها و مراکز تولیدی و صنعتی یکی از عوامل مهم تلقی میشود. پیشنهاد میشود اقدامات لازم در جهت برقرار ارتباط مطلوب بین دانشگاه و صنعت از طریق آموزش صحیح دانشجویان مطابق با نیازهایصنعت صورت گیرد.
صدیقه اسلامی؛ عابدین مهرنواز نصیرایی؛ لیلا قربانی
چکیده
استان هرمزگان با قرار گرفتن در جنوب و در کنار آبهای گرم خلیجفارس و برخوردار بودن انواع جاذبههای طبیعی، تاریخی،گردشگری، تنوع اقلیمی و ظرفیتهای اقتصادی از سوی دیگر مکانی مناسب برای جذب گردشگران و سرمایهگذاری کارآفرینان است . گردشگری و گردشگری ورزشی بک صنعت کاربر است و فعالیت های این صنعت بیشتر توسط نیروی کار انجام می شود. هدف ...
بیشتر
استان هرمزگان با قرار گرفتن در جنوب و در کنار آبهای گرم خلیجفارس و برخوردار بودن انواع جاذبههای طبیعی، تاریخی،گردشگری، تنوع اقلیمی و ظرفیتهای اقتصادی از سوی دیگر مکانی مناسب برای جذب گردشگران و سرمایهگذاری کارآفرینان است . گردشگری و گردشگری ورزشی بک صنعت کاربر است و فعالیت های این صنعت بیشتر توسط نیروی کار انجام می شود. هدف از تحقیق، بررسی نقش گردشگری ورزشی بر توسعه کارآفرینی در استان هرمزگان با تأکید بر سواحل و ورزشهای آبی است. روش پژوهش، توصیفی و به روش میدانی اجرا شده است. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه کارشناسان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، کارشناسان پارک علم و فناوری، اساتید بومی و فارغالتحصیلان ارشد تربیت بدنی، کارشناسان اداره ورزش و جوانان و کارشناسان دفاتر و آژانسهای مسافرتی در استان هرمزگان بوده است. حجم جامعه 332 نفر برآورد شد و بر اساس جدول مورگان حجم نمونه 175نفر تعیین که با روش تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. ابزار اندازه گیری شامل دو پرسشنامه توسعه کارآفرینی و توسعه گردشگری ورزشی بوده که با استفاده از نظر کارشناسان روایی صوری آن تایید و ضریب آلفای کرونباخ نیز 88/0 محاسبه شد. بهمنظور تجزیه و تحلیل دادهها از رگرسیون خطی استفاده شد. نتایج نشان داد که توسعه گردشگری ورزشی می تواند پیش بین قوی برای توسعه کارآفرینی در استان هرمزگان باشد. که میزان تغییرپذیری در توسعه صنعت گردشگری بر توسعه کارآفرینی در استان هرمزگان را نشان میدهد. بنابراین توسعه زیرساخت های ساحلی برای توسعه گردشگری ورزشی می تواند موجب کارآفرینی و کاهش تعداد بیکاران در این استان شود.
پژمان فزونخواه؛ معصومه شهبازی؛ امیرحسین منظمی
چکیده
این پژوهش با هدف آسیبشناسی راهبردی توسعه ورزش همگانی از دیدگاه متخصصان انجام گرفت. پارادایم مورد استفاده در این تحقیق تفسیری با رویکرد کیفی بود که از استراتژی پدیدارشناسی با تاکتیک تحلیل محتوای پنهان برای انجام آن استفاده گردید. ابزار مورد استفاده در این تحقیق مطالعه اسناد مربوط به فدراسیون ورزش همگانی و مصاحبه با 14 نفر از نخبگان ...
بیشتر
این پژوهش با هدف آسیبشناسی راهبردی توسعه ورزش همگانی از دیدگاه متخصصان انجام گرفت. پارادایم مورد استفاده در این تحقیق تفسیری با رویکرد کیفی بود که از استراتژی پدیدارشناسی با تاکتیک تحلیل محتوای پنهان برای انجام آن استفاده گردید. ابزار مورد استفاده در این تحقیق مطالعه اسناد مربوط به فدراسیون ورزش همگانی و مصاحبه با 14 نفر از نخبگان و صاحب نظران حوزه ورزش همگانی بود که بصورت هدفمند و با استفاده از قاعده اشباع نظری انتخاب شدند. فرمت دادهها بصورت متن، صوت و فیلم بود که در نهایت به دادههای متنی تبدیل شدند. تجزیه و تحلیل دادهها از طریق کدگذاری و با استفاده از نرم افزار MaxQDA انجام گرفت. به منظور بررسی روایی و پایایی، محقق و دو نفر از متخصصینِ دانشگاهی حوزه ورزش همگانی کار کدگزاری را انجام دادند که حدود 84 درصد کدها با یکدیگر اشتراک داشتند، همچنین مشخص گردید که کدها از نظر علمی معنادار هستند. در مرحله اول 61 کدباز شناسایی شد که پس از مقولهبندی، 13 مقولهی اصلیِ درون فردی، کمبود زمان، بین فردی، ساختاری، زیرساختی، تغیرات نگرشی، نظام ارتباطی، عملکرد رسانهها، هماهنگی، فرهنگی، مدیریت و برنامهریزی، مالی و اقتصادی و منابع انسانی ایجاد گردید که در پایان 4 کد محوری محدودیت، سختافزاری، نرمافزاری و روانشناختی باقی ماند.
محمدرضا بنی اسدی؛ بهرام قدیمی؛ کاوه خبیری؛ زهرا علیپور درویش؛ شهلا حجت
چکیده
مدارای اجتماعی از جمله مفاهیمی است که در رشته های متفاوت علمی بدان پرداخته می شود. درپژوهش کیفی حاضر این مفهوم در حوزه جامعه شناسی و باهدف طراحی الگویی برای توسعه مدارای اجتماعی تماشاگران باشگاه های فوتبال ایران با استفاده از نظریه داده بنیاد به انجام شده است. 17 مصاحبه با خبرگان با روش نمونه گیری هدفمند انجام و باکمک نرم افزار مکس ...
بیشتر
مدارای اجتماعی از جمله مفاهیمی است که در رشته های متفاوت علمی بدان پرداخته می شود. درپژوهش کیفی حاضر این مفهوم در حوزه جامعه شناسی و باهدف طراحی الگویی برای توسعه مدارای اجتماعی تماشاگران باشگاه های فوتبال ایران با استفاده از نظریه داده بنیاد به انجام شده است. 17 مصاحبه با خبرگان با روش نمونه گیری هدفمند انجام و باکمک نرم افزار مکس کیودا تحلیل شده اند. حاصل این مصاحبهها، مجموعه ای از مضامین اولیه بود که طی فرایند کدگذاری باز گردآوری و از درون آنها مقولههایی استخراج شد؛ سپس در مرحله کدگذاری محوری، پیوند میان مقولهها ذیل عناوین: شرایط علی، شرایط زمینه ای، شرایط مداخله گر، راهبردهاو پیامدهای مدارای اجتماعی در قالب پارادایم کدگذاری محوری تعیین شد؛ در ادامه و در مرحله کدگذاری انتخابی نیز سیر داستان ترسیم گردید. براساس نتایج، الگوی مدارای اجتماعی تماشاگران علاوه بر شرایط علی(شرایط ذهنی، ارزشی و نهادی)؛ شرایط زمینه ای(فردی، فرهنگی و اجتماعی)شرایط مداخله گر(زیرساخت فیزیکی و آموزشی) را نیز درتوسعه مدارای اجتماعی مهم می داند که در نهایت پیامدهایی همچون تعامل، کنش همدلانه و بهزیستی تماشاگران فوتبال را به دنبال دارد.
سعید حسنی
چکیده
هدف پژوهش حاضر؛ طراحی مدل مشارکت سازمانهای ورزشی دولتی در بخش ورزش برای همه، با توجه به خط مشی سلامت محوری دولت بود. جامعـه آمـاری پـژوهش شامل کلیه کارکنان، سازمانهای ورزشی دولتی در بخش ورزش برای همه بود (192 = N) که بر اساس فرمول کوکران، 130 نفر به طور تصادفی برای نمونه تحقیق انتخاب شدند. جهت دستیابی به اهـداف تحقیـق از پرسشـنامه محقـق ...
بیشتر
هدف پژوهش حاضر؛ طراحی مدل مشارکت سازمانهای ورزشی دولتی در بخش ورزش برای همه، با توجه به خط مشی سلامت محوری دولت بود. جامعـه آمـاری پـژوهش شامل کلیه کارکنان، سازمانهای ورزشی دولتی در بخش ورزش برای همه بود (192 = N) که بر اساس فرمول کوکران، 130 نفر به طور تصادفی برای نمونه تحقیق انتخاب شدند. جهت دستیابی به اهـداف تحقیـق از پرسشـنامه محقـق سـاخته 41 سئوالی استفاده شد که روایی صوری و محتوایی آن به تایید 12 تـن از متخصصین و اساتید دانشگاه رسـید و روایی سازه آن با تحلیل عاملی تاییدی مورد بررسی و تایید قـرار گرفـت. پایایی پرسشنامه نیز در یک مطالعـه مقـدماتی بـا 30 آزمـودنی و بـا آلفـای کرونبـاخ 88/0 محاسبه شد. جهت تحلیل داده ها از روش های آماری توصیفی مانند: جـدول توزیـع فراوانـی و درصد و روش های آماری استنباطی از جمله: کلموگروف اسمیرنف، تحلیل عاملی اکتشافی و تاییدی و تحلیل روابط متغیرهای پنهان با استفاده از دو نرم افزار SPSS. V. 20 و EQS. V. 6.2 استفاده شد. یافته های پژوهش نشان داد در مدل مشارکت سازمانهای ورزشی دولتی در بخش توسعه ورزش برای همه، سه عامل مدیریتی، ساختاری و سازمانی و محیطی به همراه 15 مولفه آن ها، دخیل هستند. همچنین مدل مشارکت سازمانهای ورزشی دولتی در بخش ورزش برای همه از برازش مطلوبی برخوردار بود.