با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن مدیریت ورزشی ایران
طراحی الگوی پارادایمی عوامل موثر بر مشارکت صنایع استان خوزستان در فعالیت‌های ورزش قهرمانی

محمدحسن فردوسی؛ محسن اسمعیلی؛ طهماسب شیروانی

دوره 10، شماره 1 ، شهریور 1400، صفحه 11-29

https://doi.org/10.30473/arsm.2021.7971

چکیده
  هدف از انجام تحقیق حاضر طراحی الگویی به منظور شناخت عوامل موثر بر مشارکت صنایع استان خوزستان در عرصه ورزش قهرمانی بود. جامعه آماری تحقیق را صاحبنظران و متخصصان آگاه به موضوع اعم از مدیران و کارشناسان اقتصادی و ورزشی، اساتید دانشگاه تشکیل می‌دادند. برای جمع‌آوری داده‌ها از نمونه‌گیری نظری و مصاحبه‌های نیمه سازمان یافته به تعداد ...  بیشتر

تاثیر بازاریابی شبکه‌ای بر ارتقاء و نگهداشت برند کالا‌‌‌‌های ورزشی خارجی

سجاد قدمی؛ یعقوب بدری آذرین؛ وجیهه جوانی؛ پژمان احمدی مقدم

دوره 10، شماره 1 ، شهریور 1400، صفحه 31-43

https://doi.org/10.30473/arsm.2021.7970

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر بازاریابی شبکه‌ای بر برند ارتقاء و نگهداشت کالا‌‌‌های ورزشی خارجی انجام گردید. که از لحاظ هدف، تحقیقی کاربردی است. جامعه‌ی آماری این پژوهش، شامل کلیه استفاده‌کنندگان کالای ورزشی خارجی در شهر تبریز و ارومیه است. از این رو نمونه‌ها به دلیل محدود بودن جامعه آماری، مشتمل بر 200 نفر و به صورت نمونه‌گیری ...  بیشتر

کاربرد آرم در بازنمایی تبلیغات فدراسیون‌های ورزشی جمهوری اسلامی ایران از منظر نشانه‌شناسی»

علی کریمی فیروزجایی؛ کورش کریمی

دوره 10، شماره 1 ، شهریور 1400، صفحه 45-56

https://doi.org/10.30473/arsm.2021.7972

چکیده
  آرمها از رمزگانهای نشانهای نوشتاری و تصویری ساخته میشوند تا بتوانند برای هر سازمانی هویت‏ساز باشند، یعنی به این منظور که آرم نشانه چیزی، کسی یا سازمانی شود، رمزگان نوشتاری یا تصویری، نشان، نماد یا چیزی باید به وسیله طراح یا طراحان آرم انتخاب یا طراحی شود. هر رشته ورزشی دارای یک جایگاه و موقعیت مشخص و نیز دارای مخاطبان و هواداران ...  بیشتر

تأثیر قابلیت های بازاریابی، نوآوری و یادگیری بر عملکرد بنگاه های کوچک و متوسط ورزشی

امیر رحیمی؛ هاشم کوزه چیان

دوره 10، شماره 1 ، شهریور 1400، صفحه 51-60

https://doi.org/10.30473/arsm.2021.7986

چکیده
  تغییرات سریع در فناوری و شرایط محیطی امروز، بنگاه‌های ورزشی را مجبور ساخته تا با کاربست قابلیت‌ها و منابع، خود را با شرایط جدید بازار تطابق داده و به عملکرد بالاتری دست یابند. بر همین اساس، هدف این پژوهش بررسی تأثیر قابلیت‌های بازاریابی، نوآوری و یادگیری بر عملکرد بنگاه‌های کوچک و متوسط ورزشی است. جامعه آماری پژوهش شامل کارآفرینان ...  بیشتر

مدل توسعه کسب‌وکارهای ورزشی با رویکرد تجارت الکترونیک

شهروز کیهان؛ رضا نیک بخش؛ ابوالفضل فراهانی؛ علی محمد صفانیا؛ محسن باقریان فرح آبادی

دوره 10، شماره 1 ، شهریور 1400، صفحه 61-75

https://doi.org/10.30473/arsm.2021.53180.3283

چکیده
  تحقیق حاضر به منظور مدل توسعه کسب‌وکارهای ورزشی با رویکرد تجارت الکترونیک انجام گرفت. تحقیق حاضر از نظر روش‌شناسی، از نوع مطالعات آمیخته (کمی و کیفی) است. جامعه آماری شامل خبرگان و متخصصین مدیریت ورزشی آشنا به حوزه کسب و کار و تجارت الکترونیک بودند. از روش‌های نمونه‌گیری هدفمند و شاخص اشباع نظری نسبت به نمونه‌گیری اقدام شد و با 24 ...  بیشتر

تاثیر سیاست سازمانی بر خلاقیت کارکنان وزارت ورزش و جوانان از طریق پنهان کردن دانش و نقش تعدیلگر تعهد حرفه ای

مونا سعیدپور سرچشمه؛ زهرا حاجی انزهایی؛ زینت نیک آیین؛ علی زارعی

دوره 10، شماره 1 ، شهریور 1400، صفحه 77-90

https://doi.org/10.30473/arsm.2021.7987

چکیده
  این پژوهش با هدف تاثیر سیاست سازمانی برخلاقیت کارکنان وزارت ورزش و جوانان از طریق پنهان کردن دانش و نقش تعدیلگر تعهد حرفه ای انجام شد. جامعه آماری پژوهش، کارکنان وزارت ورزش و جوانان به تعداد 1171 نفر بودند. نهایت تعداد 350 نفر به‌عنوان نمونه به صورت تصادفی طبقه ای نسبی انتخاب شدند. شایان ذکر است که این پژوهش،از لحاظ هدف کاربردی و از توصیفی ...  بیشتر

بررسی ابعاد مختلف سلب میزبانی باشگاه های فوتبال ایران در مسابقات آسیایی 2020

اسکندر حسین پور؛ محسن وحدانی

دوره 10، شماره 1 ، شهریور 1400، صفحه 91-100

https://doi.org/10.30473/arsm.2021.7988

چکیده
  هدف از این تحقیق بررسی ابعاد مختلف سلب میزبانی باشگاه های فوتبال ایران در مسابقات آسیایی 2020 بود. روش تحقیق کیفی و از نوع تحلیل محتوی بود.جامعه آماری شامل کلیه‌ی رسانه‌های نوشتاری، تصویری، صوتی فارسی زبان بودند که اخبار و گزارشات خود را از طرق مختلف سایت، ‌شبکه‌های اجتماعی، تلویزیون، رادیو، مجلات و روزنامه ها و ... ارائه می کردند. ...  بیشتر

واکاوی نقش عوامل زمینه‌ای در نهادینه کردن فعالیت بدنی در دانشگاه‌های ایران

امین رشید لمیر

دوره 10، شماره 1 ، شهریور 1400، صفحه 101-113

https://doi.org/10.30473/arsm.2021.53629.3304

چکیده
  علی‌رغم، افزایش آگاهی عمومی مردم درباره عوارض و پیامدهای ناشی از بی‌تحرکی، براساس شواهد موجود فقط درصد کمی از جامعه دانشگاهی کشور از برنامه‌های ورزشی دانشگاه‌ها استقبال می‌کنند، لذا هدف از پژوهش حاضر واکاوی عوامل زمینه‌ای در نهادینه کردن فعالیت بدنی در دانشگاه‌های ایران بود. روش انجام پژوهش کیفی بود. نمونه آماری پژوهش را 30 نفر ...  بیشتر

پیامدهای تحریم‌های بین‌المللی بر صنعت ورزش

سلمان علوی؛ مهدیه پورزارع؛ فرزاد غفوری؛ احمد محمودی

دوره 10، شماره 1 ، شهریور 1400، صفحه 115-125

https://doi.org/10.30473/arsm.2021.7985

چکیده
  هدف از تحقیق حاضر شناسایی پیامدهای تحریم‌های بین‌المللی بر صنعت ورزش بود. این تحقیق با شیوه کیفی و با رویکرد تحلیل تماتیک انجام شد که از لحاظ هدف کاربردی و با ماهیت اکتشافی بود. جامعه آماری متشکل از کلیه صاحب‌نظران رشته مدیریت ورزشی با سابقه علمی در مسائل سیاسیِ ورزش، بودند. نمونه‌گیری به صورت هدفمند انجام شد که با 18 مصاحبه، اشباع ...  بیشتر

مدلسازی مفاهیم تصویر سازمانی از دیدگاه دانشجویان علوم ورزشی

امیرحسین منظمی؛ مهدی شریعتی فیض آبادی

دوره 10، شماره 1 ، شهریور 1400، صفحه 127-139

https://doi.org/10.30473/arsm.2021.48942.3050

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر طراحی مولفه‌های شکل دهنده تصویر سازمانی از دیدگاه دانشجویان تربیت بدنی و علوم ورزشی کشور بود؛ پژوهش حاضر به لحاظ هدف کاربردی و به لحاظ نحوه گرداوری داده ها توصیفی از نوع پیمایشی بود که در دو مرحله کیفی و کمی صورت گرفت. در مرحله کیفی ضمن مطالعه ادبیات پیشینه و مصاحبه نیمه ساختارمند با 13 متخصص، 69 مفهوم اولیه پس از دو ...  بیشتر