با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن مدیریت ورزشی ایران
بازاریابی ورزشی
آینده پژوهی سناریوهای پیش روی ورزش سوارکاری در افق 1410 با رویکرد سناریونویسی

زینب السادات سیدعبداللهی؛ علی محمد صفانیا؛ سید صلاح الدین نقشبندی؛ محسن باقریان فرح آبادی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 03 تیر 1403

https://doi.org/10.30473/arsm.2024.71164.3882

چکیده
  هدف این مطالعه آینده‌‌پژوهی سناریوهای پیش‌‌روی ورزش سوارکاری در افق 1410 با رویکرد سناریونویسی بود. این پژوهش از منظر شیوه گردآوری داده‌ها کیفی- کمی و از منظر استراتژی از نوع آینده‌‌پژوهی است. مشارکت‌‌کنندگان این پژوهش را صاحب‌‌نظران حوزه ورزش اسب سوارکاری تشکیل می‌‌دادند. در بخش کیفی روش نمونه گیری هدفمند بود و براساس اشباع ...  بیشتر

بازاریابی ورزشی
بررسی نقش عوامل فرهنگی - اجتماعی بر بازاریابی تجربی و قصد خرید ورزشکاران

سیدجلیل میریوسفی؛ احمد نژادسجادی؛ یاسر زارکویی پور

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 04 مرداد 1403

https://doi.org/10.30473/arsm.2024.68463.3783

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر بررسی نقش عوامل فرهنگی- اجتماعی بر بازاریابی تجربی و قصد خرید ورزشکاران حرفه ای استان کرمان بود. این پژوهش، از نوع توصیفی _ همبستگی است که به شکل میدانی انجام شده است . جامعه آماری پژوهش حاضر را کلیه ورزشکاران حرفه ای استان کرمان تشکیل دادند(حدود300) که از بین آنها 169نفر به روش تصادفی خوشه ای به عنوان نمونه انتخاب شدند. ...  بیشتر

بازاریابی ورزشی
طراحی مدل نقل و انتقالات بازیکنان لیگ برتر فوتبال ایران

سید صلاح الدین نقشبندی؛ علی دهقانی؛ پری وش نوروزی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 04 مرداد 1403

https://doi.org/10.30473/arsm.2024.66747.3744

چکیده
  هدف اصلی پژوهش حاضر تحلیل تبیین مدل نقل و انتقالات بازیکنان لیگ برتر فوتبال ایران بود.پژوهش از لحاظ هدف کاربردی، از نظر روش شناسی کیفی با استفاده از نظریه داده بنیاد می‌باشد. جامعه آماری این پژوهش را اسناد منتشر شده پیرامون مبحث نقل و انتقالات بازیکنان لیگ برتر فوتبال ایران و 15 نفر از صاحب‌نظران تشکیل دادند. برای انتخاب نمونه از نمونه‌گیری ...  بیشتر

بازاریابی ورزشی
طراحی الگوی شاخص‌های برانگیزاننده هزینه‌کرد ورزشی (زمان و پول) در بین شهروندان

نگین احمدی؛ میرحسن سیدعامری

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 03 شهریور 1403

https://doi.org/10.30473/arsm.2024.67079.3755

چکیده
  هدف از تحقیق حاضر؛ طراحی الگوی شاخص‌های برانگیزاننده هزینه‌کرد ورزشی (زمان و پول) در بین شهروندان ارومیه بود. روش پژوهش حاضرکیفی بوده که براساس نظریه داده‌بنیاد با رویکرد استراوس و کوربین به طراحی مدل پارادایمی تحقیق پرداخته است. جامعه آماری تحقیق تحقیق 156 نفر از اساتید هیئت علمی رشته علوم ورزشی در دانشگاه‌های دولتی، آزاد و پیام ...  بیشتر

بازاریابی ورزشی
تدوین الگوی کاربست فن آوری دفترکل توزیع شده در مدیریت باشگاه های ورزشی حرفه ای ایران

ساره اسمعیلی؛ حمید قاسمی؛ ابوالفضل فراهانی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 03 شهریور 1403

https://doi.org/10.30473/arsm.2024.65516.3751

چکیده
  امروزه لزوم استفاده از فناوری های روز دنیا در کسب و کار خود، یکی از الزامات سازمان ها برای عقب نماندن از عرصه رقابت است. پژوهش حاضر با هدف، تدوین الگوی کاربست فناوری دفترکل توزیع شده (DLT) در مدیریت باشگاه های ورزشی حرفه ای ایران صورت گرفت. روش انجام پژوهش، آمیخته با استفاده از دو روش کیفی متوالی گراندد تئوری (با رویکرد گلیزری) و دلفی ...  بیشتر

بازاریابی ورزشی
طراحی الگوی توسعه ارزش ویژه برند کسب و کارهای ورزشی از طریق بازی وارسازی

حسین فریدنیا؛ محمد حسین قربانی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 03 شهریور 1403

https://doi.org/10.30473/arsm.2024.66649.3740

چکیده
  هدف از تحقیق حاضر، طراحی الگوی توسعه ارزش ویژه برند کسب و کارهای ورزشی از طریق بازی وارسازی می باشد. این پژوهش از نوع مطالعات کیفی است که با استفاده از تکنیک نظریۀ برخاسته از داده‌ها انجام گرفـت. جامعـۀ پـژوهش شامل تمامی صاحبان کسب و کارهای ورزشی و نخبگـان حیطه بازی وارسازی بود که تعداد 15 نفر از آن‌ها به روش نمونـه گیـری گلوله برفی ...  بیشتر

بازاریابی ورزشی
شناسایی و اولویت بندی چالش های فعالیت زنان ورزشکار حرفه‌ای ایرانی در اینستاگرام

هانیه غلامی؛ سعید صادقی بروجردی؛ عابد محمودیان؛ حسام کمانگر

دوره 13، شماره 2 ، مهر 1403

https://doi.org/10.30473/arsm.2024.65820.3717

چکیده
  اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در صنعت ورزش بوده و در میان ورزشکاران محبوبیت ویژه‌ای دارد. در این راستا، پژوهش حاضر با هدف شناسایی و اولویت‌بندی چالش‌های فعالیت زنان ورزشکار حرفه‎ای ایرانی در این شبکه اجتماعی انجام گرفت. روش پژوهش حاضر به‎صورت آمیخته و از نوع طرح متوالی اکتشافی است. فاز کیفی با استفاده از روش ...  بیشتر

بازاریابی ورزشی
مدل اندازه‌گیری تعامل رسانه‌های شبکه‌ اجتماعی و کیفیت رابطه در لیگ برتر فوتبال

علی اکبر سبحانی؛ اصغر مشبکی؛ عبدالله نعامی؛ محمد احسانی

دوره 13، شماره 2 ، مهر 1403

https://doi.org/10.30473/arsm.2024.67586.3763

چکیده
  هنگامی که بازاریابی رابطه‌مند به عنوان چارچوبی برای استفاده از رسانه‌های اجتماعی به کار می‌رود‌، می‌بایست همچنین برای راهنمایی جهت ارزیابی استفاده از این رسانه‌ها مورد استفاده قرار گیرد‌. هدف از این مقاله بررسی مجدد مدلی برای اندازه‌گیری تعامل طرفداران از طریق رسانه‌های اجتماعی با تیم ورزشی مورد علاقه خود در کیفیت روابط‌، ...  بیشتر

بازاریابی ورزشی
شناسایی راهبردهای درآمدزایی پایدار برای فدراسیون های ورزشی منتخب

قدسیه سنگتراش؛ وحید ساعت چیان؛ جواد محمدخانی؛ محمد کشتی دار

دوره 13، شماره 2 ، مهر 1403

https://doi.org/10.30473/arsm.2024.68499.3785

چکیده
  تحقیق حاضر با هدف شناسایی راهبردهای درآمدزایی پایدار برای فدراسیون های ورزشی منتخب (فدراسیون های کاراته، جودو، کشتی، تکواندو، قایق رانی، تیراندازی و سوارکاری) انجام شد. تحقیق حاضر بر حسب هدف از نوع کاربردی و از نظر روش، تحلیلی اکتشافی است؛ همچنین بر اساس نوع عملیات بکار رفته از نوع آمیخته ترکیبی می‌باشد. جامعه آماری تحقیق شامل اساتید ...  بیشتر

بازاریابی ورزشی
شناسایی و تبیین ارتباط عوامل موثر در ایجاد سازمان ورزشی نوآور با عملکرد سازمان‌های ورزشی منتخب

فروغ اسدی؛ علی محمد صفانیا؛ نصرالله محمدی

دوره 13، شماره 2 ، مهر 1403

https://doi.org/10.30473/arsm.2024.67149.3758

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر شناسایی و تبیین ارتباط عوامل موثر در ایجاد سازمان ورزشی نوآور با عملکرد سازمان‌های ورزشی منتخب بود. روش تحقیق به صورت آمیخته بود که در بخش کیفی از مدل تحلیلی پدیدارشناسی و در بخش کمی از روش تحلیلی توصیفی- همبستگی استفاده شد. نمونه آماری در بخش کیفی شامل 15 نفر از نخبگان، پژوهشگران دانشگاهی و مدیران سازمان‌های ورزشی ...  بیشتر

بازاریابی ورزشی
شناسایی مؤلفه‌های توسعه بازی‌های دیجیتال ورزشی ایرانی بر اساس مدل بازاریابی RACE

عباس نظریان مادوانی؛ معصومه شهبازی؛ خدیجه نوروزی

دوره 13، شماره 1 ، تیر 1403، ، صفحه 53-68

https://doi.org/10.30473/arsm.2024.68836.3793

چکیده
  هدف از انجام این پژوهش شناسایی مولفه‌های توسعه بازی‌های دیجیتال ورزشی ایرانی بر اساس مدل بازاریابی RACE بود. روش انجام این مطالعه کیفی و از نوع تحلیل مضمون (به روش قیاسی) و ترسیم شبکه مضامین بود. علاوه بر بررسی ادبیات پژوهش، مصاحبه نیمه ساختار یافته با 15نفر از صاحب نظران حوزه بازاریابی، تولید کنندگان، برخی مدیران دولتی و اساتید دانشگاه ...  بیشتر

بازاریابی ورزشی
شناسایی استراتژی‌های مقابله‌ای هواداران تیم ملی فوتبال در برابر تهدید هویت تیمی

عابد محمودیان؛ سعید صادقی بروجردی؛ bradley J. baker

دوره 13، شماره 1 ، تیر 1403، ، صفحه 69-86

https://doi.org/10.30473/arsm.2023.65379.3705

چکیده
  مفهوم استراتژی‌های مقابله‌ای هواداران فوتبال در برابر تهدید هویت تیمی، حوزه جدیدی در ادیبات مدیریت و روان‌شناسی ورزشی است که به تازگی علاقه محققان رفتار مصرف‌کننده ورزشی را به‌خود جلب کرده است. در این راستا، پژوهش حاضر با هدف استراتژی‌های مقابله‎ای هواداران تیم ملی فوتبال در برابر تهدید هویت تیمی انجام پذیرفت. روش تحقیق حاضر ...  بیشتر

بازاریابی ورزشی
مضامین استراتژیک توسعۀ ورزش حرفه ای ایران مبتنی بر سناریو: از طریق سناریو ویزارد

زهرا سهرابی؛ مهرداد محرم زاده؛ رسول نظری

دوره 13، شماره 1 ، تیر 1403، ، صفحه 87-110

https://doi.org/10.30473/arsm.2024.67509.3767

چکیده
  هدف: پژوهش حاضر تلاش دارد با تمرکز بر آینده نگاری استراتژیک ورزش حرفه ای ایران با رویکرد کلاس جهانی عوامل موثر بر رشد باشگاه های ورزش حرفه ای که تاثیرگذار بر توسعه صنعت ورزش است، را شناسایی نماید.روش شناسی: داده‌های این پژوهش کیفی که ماهیتی اکتشافی- بنیادی داشت، از طریق نمونه‌گیری هدفمند با تکنیک گلوله‌برفی و بر اساس مصاحبه‌های ...  بیشتر

بازاریابی ورزشی
شناسایی عوامل مدیریت راهبردی حامیان مالی ورزش و ارائه الگو

مسعود کریمی؛ همایون عباسی

دوره 13، شماره 1 ، تیر 1403، ، صفحه 111-126

https://doi.org/10.30473/arsm.2024.66848.3746

چکیده
  هدف از تحقیق حاضر، شناسایی عوامل مدیریت راهبردی حامیان مالی در ورزش و ارائه الگو است. روش تحقیق، آمیخته و از نوع اکتشافی متوالی است. جامعه آماری در بخش کیفی متخصصین مدیریت ورزشی، مدیران و کارشناسان تیم های ورزشی استان کرمانشاه در رده بزرگسالان در لیگ های برتر و نیز مدیران ارشد، مدیران عامل، مدیران مالی یا مدیر فروش واحدهای صنعتی بزرگ ...  بیشتر

بازاریابی ورزشی
شناسایی و رتبه‌بندی عوامل موثر بر ترویج تصویر برند شخصی (مطالعه موردی: ورزشکاران قهرمان استان آذربایجان شرقی)

داریوش معرفت؛ اکبر فریدفتحی؛ مریم فریدفتحی

دوره 12، شماره 4 ، فروردین 1403، ، صفحه 43-52

https://doi.org/10.30473/arsm.2023.67006.3750

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف شناسایی و رتبه‌بندی عوامل موثر بر ترویج تصویر برند شخصی در بین ورزشکاران قهرمان استان آذربایجان شرقی انجام گرفت. پژوهش به لحاظ هدف از تحقیقات کاربردی و به لحاظ روش اجرا از نوع تحقیقات توصیفی – تحلیلی می‌باشد. ابزار تحقیق پرسشنامه محقق ساخته می‌باشد که با بررسی متون علمی و چند مصاحبه اولیه با پیشکسوتان و متخصصان ...  بیشتر

بازاریابی ورزشی
آزمون مدل عوامل درونی و بیرونی موثر بر رضایت و وفاداری مشتریان خدمات تفریحی-ورزشی (مورد مطالعه: پارک های آبی کشور)

مهدی ظریف؛ حسن فهیم دوین؛ حسین پیمانی زاد؛ محمدرضا اسماعیل زاده قندهاری

دوره 12، شماره 4 ، فروردین 1403، ، صفحه 91-108

https://doi.org/10.30473/arsm.2024.62537.3623

چکیده
  پارک‌های آبی همواره در اوقات فراغت مورد استقبال جامعه قرار گرفته است. هدف از تحقیق حاضر آزمون مدل عوامل درونی و بیرونی موثر بر رضایت و وفاداری مشتریان خدمات تفریحی و ورزشی بود. تحقیق حاضر به لحاظ هدف از نوع تحقیقات کاربردی و از نظر روش تحلیل داده‌ها از نوع توصیفی-همبستگی بود. جامعه آماری شامل کلیه مشتریان پارک‌های آبی کشور بود. حجم ...  بیشتر

بازاریابی ورزشی
تدوین الگوی درآمدزایی در ورزش‌های دانشگاهی

عسگر عبدالهی؛ یعقوب بدری آذرین؛ محمدرسول خدادادی

دوره 12، شماره 3 ، دی 1402، ، صفحه 1-16

https://doi.org/10.30473/arsm.2023.67650.3765

چکیده
  این پژوهش به تدوین الگوی درآمدزایی در ورزش‌های دانشگاهی پرداخته است. پژوهش حاضر از منظر هدف کاربردی، از نظر نوع داده‌ها کیفی، از نظر شیوه گردآوری داده‌ها میدانی و از نظر استراتژی پژوهش از نوع داده بنیاد با رویکرود استراوس و کوربین بود. در این پژوهش مصاحبه‌شوندگان از بین اساتید دانشگاهی و متخصصان و فعالان در زمینه ورزش دانشگاهی ...  بیشتر

بازاریابی ورزشی
بررسی عوامل موثر بر جذب حامی مالی رویدادهای ورزشی داخلی ایران در شرایط تحریم

کیوان شعبانی مقدم؛ آزاد بشارتی؛ نجف آقایی

دوره 12، شماره 3 ، دی 1402، ، صفحه 17-30

https://doi.org/10.30473/arsm.2023.66942.3748

چکیده
  هدف پژوهش حاضر، بررسی عوامل موثر بر جذب حامی مالی رویدادهای ورزشی داخلی ایران در شرایط تحریم بود. روش تحقیق، توصیفی از نوع همبستگی، به‌لحاظ هدف کاربردی و ازنظر روش جمع‌آوری داده‌ها میدانی بود. جامعه‌آماری پژوهش شامل اساتید مدیریت ورزشی و مدیران ارشد اداره‌کل ورزش‌وجوانان، مدیران باشگاه‌های ورزشی، مدیران اتاق‌بازرگانی، مدیران‌کل ...  بیشتر

بازاریابی ورزشی
رابطه شهرت سازمانی با وفاداری الکترونیک با میانجیگری رضایت و مدیریت تجربه مشتری از خرید الکترونیک در فروشگاه های اینترنتی لوازم ورزشی

آرش زمانی دهکردی؛ مهدی کهندل؛ پریوش نوربخش

دوره 12، شماره 3 ، دی 1402، ، صفحه 31-44

https://doi.org/10.30473/arsm.2023.66238.3726

چکیده
  این تحقیق با هدف بررسی رابطه علی شهرت سازمانی بر وفاداری الکترونیکی با نقش میانجی رضایت و مدیریت تجربه مشتری از خرید الکترونیکی در فروشگاه های اینترنتی لوازم ورزشی انجام شد. جامعه آماری شامل مشتریانی است که تجربه خرید لوازم یا دریافت خدمات از فروشگاه های ورزشی اینترنتی را داشته اند. اطلاعات مدنظر از تعداد 492 نفر و از طریق ابزارهای ...  بیشتر

بازاریابی ورزشی
الگوی پارادایمی عوامل موثر بر سیاست‌گذاری داده حکومتی باز در صنعت ورزشی ایران

عطا گلشنی؛ مهدی کهندل؛ سید نعمت خلیفه؛ پریوش نوربخش

دوره 12، شماره 2 ، مهر 1402، ، صفحه 93-110

https://doi.org/10.30473/arsm.2023.65304.3703

چکیده
  داده حکومتی باز موضوعی نو و جدید است که در دستور کار نهادهای بین‌المللی و دولت‌های توسعه یافته قرار گرفته و به دنبال بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی در عرصه سیاستگذاری است. دستیابی به این مهم مستلزم شناسایی وضع موجود، تبیین وضع مطلوب و تحلیل شکاف بین دو وضع مطلوب و موجود است. یکی از حوزه‌های مهمی که نیازمند بهره‌گیری از داده باز است، ...  بیشتر

بازاریابی ورزشی
مدل سازی کسب و کار صنعت ورزش های الکترونیک در ایران

رقیه سرلاب؛ زهرا علیپور نادینلوئی

دوره 11، شماره 4 ، خرداد 1402، ، صفحه 1-14

https://doi.org/10.30473/arsm.2023.61268.3583

چکیده
  صنعت ورزش‌های الکترونیک در ایران به عنوان یک کسب و کار پتانسیل لازم برای توسعه و درآمدزایی را دارا می‌باشد. لذا، پرداختن به این موضوع از حوزه صنعت ورزش بسیار لازم و ضروری است. روش تحقیق حاضر به لحاظ هدف کاربردی و از نظر روش‌شناسی از نوع آمیخته (کیفی- کمی) می‌باشد. جامعه آماری شامل متخصصان و فعالان حوزه بازی‌های رایانه‌ای، گیمرها، ...  بیشتر

بازاریابی ورزشی
ارزش‌گذاری اقتصادی باشگاه فوتبال استقلال تهران مبتنی بر تمایل به پرداخت با استفاده از روش CVM

مهدی جوکار؛ رحیم رمضانی نژاد؛ محمود مرادی؛ محمد حسن قلیزاده

دوره 11، شماره 4 ، خرداد 1402، ، صفحه 48-31

https://doi.org/10.30473/arsm.2023.9915

چکیده
  هدف این پژوهش ارزش‌گذاری اقتصادی باشگاه فوتبال استقلال تهران با روش ارزش‌گذاری مشروط بود. اطلاعات مورد نیاز از طریق تکمیل پرسشنامه الکترونیکی انتخاب دوگانه دوبعدی جمع‌آوری شد. بر اساس جدول نمونه‌گیری میشل و کارسون 942 پرسشنامه مبنای تجزیه و تحلیل قرار گرفت. بر اساس مدل رگرسیون لوجیت به روش forward LR تمایل به پرداخت افراد جهت ارزش‌گذاری ...  بیشتر

بازاریابی ورزشی
سبک‌های تصمیم‌گیری مصرف‌کننده در خرید آنلاین کالاهای ورزشی

احمد فلاحی؛ جبار سیف پناهی شعبانی؛ امین پورنقی

دوره 11، شماره 3 ، دی 1401، ، صفحه 33-50

https://doi.org/10.30473/arsm.2022.9777

چکیده
  هدف از این پژوهش شناسایی سبک‌های تصمیم‌گیری مصرف‌کننده در خرید آنلاین کالاهای ورزشی می‌باشد. با استفاده از روش پژوهش آمیخته اکتشافی (کیفی-کمی) داده‌ها جمع‌آوری و تحلیل گردید. بخش کیفی از طریق تحلیل یافته‌های حاصل از مصاحبه و بخش کمی از طریق تحلیل عاملی تأییدی مرتبه دوم انجام شد. نمونه‌گیری در بخش کیفی پژوهش به صورت هدفمند و از ...  بیشتر